Bij Vlirdens draait consultancy niet om ‘uren draaien’, maar om echte verandering realiseren. Kevin Stramrood, consultant binnen de business unit Klantcontact bij Vlirdens, weet dat als geen ander. Met ruim tien jaar ervaring in het vakgebied en een scherp oog voor procesverbetering ondersteunt hij organisaties bij het vinden van rust in de operatie. Wat hem drijft? “Afwisseling, impact en samenwerken aan iets dat blijft staan als ik weg ben.”

Van headset naar stuurpositie

Wat ooit begon als een studentenbaan op de klantenservice van bol.com via Teleperformance, werd al snel een serieuze carrière. “Binnen twee jaar mocht ik aan de slag bij Intraday Management. In het begin dacht ik: dat is roosters maken, toch? Maar al snel kwam ik erachter dat er veel meer achter zit.”

Zijn nieuwsgierigheid naar het ‘waarom’ achter processen bleek een kracht. Kevin groeide door tot coördinator en kreeg te maken met capaciteitsvraagstukken, real-time bijsturing en het continu verbeteren van samenwerking tussen teams. “Juist dat schakelen en structureren, daar werd ik enthousiast van.”

Ervaring in verandering

Na vijf jaar Teleperformance maakte hij de overstap naar Delta Fiber. In drie jaar tijd maakte hij fusies mee, systeemovergangen en veranderende teams. “Een waardevolle tijd waarin ik heb geleerd om flexibel te blijven en snel overzicht te krijgen in nieuwe situaties. Dat neem ik nu mee in elke opdracht.”

De stap naar consultancy

Toen zijn werk steeds meer op routine begon te lijken, besloot Kevin het roer om te gooien. Via een oud-collega kwam hij terecht bij Vlirdens. “Consultancy gaf me weer die frisse energie. Iedere organisatie, klant en opdracht is anders. Het houdt me scherp en uitgedaagd.”

Inmiddels werkte hij onder andere voor Carglass, Rituals, de Postcode Loterij, VakantieDiscounter en nu bij Netflix. “Ik vind het mooi om snel te kunnen schakelen tussen strategie en praktijk. Maar ook om écht iets achter te laten: een proces dat beter loopt, een team dat zelfstandig verder kan.”

Mensen, processen én plezier

Wat Kevin onderscheidt, is zijn vermogen om complexe situaties snel te overzien én de verbinding te maken met mensen. “Je kunt iets nog zo goed uitdenken, maar als mensen het niet snappen of voelen, verandert er niets. Daarom draait WFM voor mij net zo goed om communicatie als om data.”

Ruimte voor je eigen aanpak

Bij Vlirdens voelt hij zich helemaal op zijn plek. “Je krijgt hier de vrijheid om je werk op jouw manier te doen, met ondersteuning waar nodig. Geen strakke formats, maar vertrouwen. Dat past bij mij.”

De komende jaren ziet Kevin zichzelf nog niet weggaan en blijft hij met veel plezier opdrachten doen waar hij uitgedaagd wordt. “Zolang ik iets kan verbeteren én mensen kan helpen groeien, zit ik goed.”

Meer informatie over onze klantcontact consultants? Neem contact met ons op!

Meer weten?

Kevin Stramrood
Naar contactformulier
Kevin over WFM en consultancy: ‘Elke organisatie is anders en dat houdt mij scherp’ 2025-07-22T14:13:46+02:00
Vlirdens https://vlirdens.nl

Bij Vlirdens draait consultancy niet om ‘uren draaien’, maar om echte verandering realiseren. Kevin Stramrood, consultant binnen de business unit Klantcontact bij Vlirdens, weet dat als geen ander. Met ruim tien jaar ervaring in het vakgebied en een scherp oog